Vjerna suputnica i nakon 180 000 kilometara
Odabir opreme uvijek stavlja težak zadatak ispred vozača motocikla. Velik je to trošak, posebno ako ste novi u cijeloj priči. Kupili ste motor, pa registracija, kaciga, kofer, u trenu se suma popne na nekoliko tisuća kuna. Nakon kacige dolazi jakna, tu ne treba štedjeti, ako ste u mogućnosti. Kvaliteta će vam se vratiti na putovanju. Udobnošću, tišinom, nepromočivosti i brojnim drugim stvarima koje ćete otkriti na svojoj opremi. No, sve ovisi o tome koliko ćete se voziti i u kakvim vremenskim prilikama i neprilikama.
Svakako, za one koji prevaljuju puno kilometara preporuka je sad već legendarna Montevideo IXS jakna. Jednu s oko 180 tisuća kilometrima, onu druge generacije stavili smo na svojevrstan test. Tragovi korištenja su vidljivi, ali nikako zabrinjavajući. Svaki patent zatvarač radi kao prvoga dana. Čičci kojima možete zalijepiti dio džepa, rade besprijekorno. Čak je i logo, koji se nalazi na leđima jakne, jednake boje kao i prvoga dana. Boja je malo svjetlija, ali to je normalno zbog utjecaja sunca, vjetra, kiše, no nije tako strašno. Umjereno je posvijetlila.
Vlasnik ove svjetske putnice Igor Kukec, Jer putovati se mora - Brmbi, odgovorio je na nekoliko pitanja. Vjerujemo da bi i jakna imala štošta za reći.
Ne obraćamo li pažnju baš na svaki kilometar, moja Montevideo II jakna prevalila je oko 180 tisuća kilometara.
Što se uvjeta eksploatacije tiče, o tome bi se knjiga mogla napisati. Jakna i ja zajedno smo prošli zaista ekstremne uvjete. Svoje karakteristike pokazala je na hladnoći u Sibiru, kiši na sjeveru Europe pa sve do velikih saharskih vrućina.
U hladnim uvjetima, uz korištenje funkcijske odjeće i dodatnog uloška za kišu te uloška za hladno vrijeme, jakna je savršeno odradila svoj posao. Na temperaturama koje su se kretale i do 8 stupnjeva ispod nule, hladnoću jednostavno nisam osjetio.
Iskustvo iz Afrike, gdje je temperatura dosezala + 41,5 celzijusa, jakna je svoju ulogu također savršeno odradila. Valja istaknuti da je korištenje ljetnog funkcijskog veša obavezno.
Montevideo II jaknu karakterizira slijedeće:
- nepromočiva je uz korištenje uloška (testirano na velikom pljusku nekoliko puta)
- potpuno vjetronepropusna (uz korištenje uloška), a dovoljno prozračna
- uz korištenje zimskog uloška, savršeno topla
- uz pravilnu upotrebu patent zatvarača savršeno prozračna
- bez tragova habanja nakon 180 tisuća prevaljenih kilometara
Ono što svakako sve zanima jesu zatvarači. Oni se svakodnevno koriste. Jednako kako i tekstil, izloženi su vjetru, suncu, vodi.
Ako sam dobro brojio, na jakni ih je 22 i svaki od njih funkcionira kao kad je prvi puta skinuta s police.Vjerujte mi na riječ nisam prema njima bio oprezan i nisam ih održavao (a trebao sam). Nikada im nisam posvetio niti trunku pažnje, a nebrojeno puta su obavili svoju funkciju, to rade i dalje.
Vanjsku kvalitetu prati i ona unutarnja.
Podstava ili dodatni ulošci, kao što sam već rekao, funkcioniraju jednostavno savršeno. Tragova habanja nema, a funkciju obavljaju na zavidnoj razini. Materijali od kojih su napravljeni zadovoljavaju sve moje zahtjeve.
Jer znate kako se kaže, nema lošeg vremena, ima samo loše opreme. Svojim iskustvom u korištenju spomenute jakne mogu reći da je proizvođač napravio zaista odličan posao. IXS oduševljava komforom i jednako dobro funkcionira u svakom od četiri godišnja doba. Jakna prijanja jako dobro, nema napuhavanja prilikom vožnje. Protektori su precizno postavljeni, leđni protektor (dio je standardne opreme) fantastično upija udarce, kragna je ugodna, a ventilacija s uklonjenom membranom radi odlično. I nakon 180 tisuća kilometara, vozimo i dalje!